INTERNSHIP UX DESIGNER (e.g. student CMD)

Talented graphic and interaction designer with implementation skills as a bonus

We have an internship position available for a student who is interested in helping us design our multiscreen applications such as www.qandr.eu and www.mupop.net and make them look and work well. Within the internship you will focus on the user experience as a whole and work on interaction design and graphical design – with your ability to implement your designs in HTML5, CSS and Javascript being a welcome bonus.

As intern UX-Designer you will become part of our team and you will be working on the current projects of the company.  As an indication, the internship could start from the 1st of February 2021 for a period of at least 5 months, but we are flexible and happy to adjust time and duration for the right candidate.

We have had six CMD-interns over the last two years, and although each student is unique, we can confidently say that for each internship we have been able to find the right balance between what a student wants to learn and the added value for our company.

Requirements:

  • You follow a study in higher education (HBO or University level) – for example, Communication and Multimedia Design (CMD)
  • You are interested in designing web-based applications
  • You have a talent for graphic design and user experience design and a good feel for what makes an application look and work well
  • You know your way around Adobe Photoshop and similar tools so you can swiftly create wireframes and mockups of your designs
  • Knowledge of and the ability to implement your designs (HTML5/CSS/Javascript) is handy but by no means necessary.
  • You are accurate, have good communication skills in English and have a result oriented work attitude
  • Students seeking a placement for final as well as interim internships may apply.

We offer:

  • Internship salary
  • The possibility to earn commission on new QANDR accounts
  • Challenge to be part of a real sales team
  • An international working environment
  • A working place in the center of Amsterdam
  • Compliance with COVID-19 regulations, including the ability to work from home

Deadline for submission: 17 September 2021
Please note: due to a last minute cancellation we are extending this period. You may start anytime from 1 September onwards.

We regularly employ interns and are always interested to consider new applications.
If you want to do an internship with us, send your CV and letter of motivation in Dutch or English to jobs@noterik.nl.


Commerciële stage in hartje Amsterdam

Help ons verkoopteam om corporate trainingsbureaus te benaderen


Ben jij een derdejaars of vierdejaars student HBO of WO en en heb je interesse in sales en marketing? Zoek je een uitdagende meewerkstage of juist een mooie afstudeeropdracht? Dan zoeken wij jou.

Hier kom je te werken

Wij kunnen jouw hulp gebruiken bij het benaderen van organisaties die bijscholing, trainingen en workshops verzorgen voor mensen die al aan het werk zijn (corporate trainingen). Deze trainingsbureaus kunnen QANDR inzetten om binnen de lessen een meer actieve participatie van deelnemers te stimuleren (‘flipping the classroom’) en tegelijkertijd de werkdruk op docenten en trainers te verlagen.

QANDR wordt al met succes gebruikt in marktonderzoek, burgerparticipatie, en tijdens webinars, maar wij zien in de praktijk ook al gebruikers die de tool inzetten om kennisoverdracht en leren-van-elkaar te stimuleren. Deze voorbeelden kunnen als use-cases gebruikt worden bij het opzetten van een marketingplan waarbij het segment ‘corporate trainingen’ in kaart gebracht wordt en waarbij per doelgroep binnen het segment een methode van benaderen wordt uitgedacht.

QANDR is ontwikkeld door Noterik. Wij bouwen innovatieve tools die sociale interactie verdiepen en verlevendigen, met de smartphone en digitale schermen als bindmiddel. Wij zijn gevestigd in een prachtig pand in het hartje van Amsterdam en hebben een enthousiast team van zes creatieve ICT-ers, met passie voor onze producten een een informele sfeer. Je gaat ons bestaande verkoopteam ondersteunen met het werven van en contacten onderhouden met echte accounts. Omdat de lijnen kort zijn krijg je de gelegenheid om de verschillende facetten van projectmanagement en processen die bij een dergelijke functie komen kijken ook in de praktijk te ervaren.

Wat ons betreft mag je morgen al beginnen, maar een startdatum van 1 september ligt vermoedelijk meer voor de hand. We gaan uit van een periode van minimaal 4 maanden maar liefst langer. Het mag een meewerk- of afstudeerstage zijn.

Wij vragen:

  • Je volgt minimaal een HBO-opleiding Commerciële economie, Bedrijfskunde of Business Studies.
  • Je hebt interesse in Digital Marketing, Sales en Communicatie.
  • Je bent minimaal 32 uur in de week beschikbaar.
  • Je bent sociaal en communicatief vaardig.
  • Je bent geïnteresseerd in sales/accountmanagement en wil je zelf hierin ontwikkelen.
  • Je houdt van uitdagingen zoals de beste manieren vinden om een innovatief kwaliteitsproduct in de markt te zetten. Je hebt een goed oog voor de behoeften en vereisten van potentiële klanten, en voelt aan hoe je het beste je marketinginspanningen op hen kunt afstemmen.
  • Je bent nauwgezet, communiceert goed in zowel Nederlands als Engels, laat je niet snel uit het veld slaan en hebt een resultaatgerichte werkhouding.

Wij bieden:

  • Een stagevergoeding van €450 op basis van een 40-urige werkweek.
  • Een meeloop- of afstudeerstage van in elk geval 4 maanden, met een voorkeur voor 5 of 6.
  • De uitdaging om deel uit te maken van een echt verkoopteam: de communicatielijnen zijn kort bij ons en je zult bij het hele verkooptraject betrokken worden.
  • Een internationaal georiënteerde werkomgeving.
  • Een inspirerende werkplek op 5 minuten loopafstand van Amsterdam Centraal.


Heb je interesse om bij ons stage te komen lopen, aarzel dan niet en stuur je motivatiebrief en CV naar jobs@noterik.nl. Wij horen graag uiterlijk 23 augustus 2021 van je!